۱۴۰۰۰۱۲۸

غزل معصوم‌شاهی به حبس و جزای نقدی محکوم شد

غزل معصوم‌شاهی، فعال دانشجویی توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل یک سال و ۶ ماه حبس و پرداخت ۳ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد. 


حکم حبس خانم معصوم شاهی به مدت ۴ سال به حالت تعلیق درآمده و بر اساس این حکم وی ملزم است در طول ۴ سال تعلیق مجازات خود پنج بار در قطعه موسوم به “شهدای مدافع حرم” در آرامستان تهران (بهشت زهرا) حاضر شود و همچنین به مراجعه فصلی به دفتر پیگیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کسب اجازه از مقام قضایی برای سفر خارج از کشور مکلف شده است. وی پیش از دریافت احضاریه از سوی دادگاه، از تشکیل پرونده علیه خود اطلاعی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، غزل معصوم‌شاهی، فعال دانشجویی، به تحمل حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر شده است، وی از بابت اتهام نشر اکاذیب در فضای مجازی به یک سال و ۶ ماه حبس تعزیری و پرداخت ۳ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است. این حکم به مدت ۴ سال به حالت تعلیق درآمده است. علاوه بر این بر اساس رای قاضی وی ملزم است در طول ۴ سال تعلیق مجازات خود پنج بار در قطعه شهدای مدافع حرم حاضر شود و همچنین به مراجعه فصلی به دفتر پیگیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کسب اجازه از مقام قضایی برای سفر خارج از کشور مکلف شده است.

مصداق اتهام خانم معصوم‌شاهی، توییت‌های مربوط به ساقط کردن هواپیمای اوکراینی توسط موشک سپاه ذکر شده است.

صدور رأی محکومیت برای این فعال دانشجویی در حالی است که او تا پیش از دریافت احضاریه از سوی دادگاه، از تشکیل پرونده برای خود هیچ اطلاعی نداشته و هرگز به دادسرا برای اخذ توضیح و تفهیم اتهام احضار نشده است.

غزل معصوم‌شاهی عضو پیشین شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان ترقی‌خواه دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر